Pirates of the Caribbean har äntligen fått en titel!!

Hittade just artikeln nedan på www.moviezine.se. Jag vet inte om ni liksom jag har en stor förkärlek till Pirates of the caribbean filmerna. Inte bara för att huvudpesonen Jack Sparrow spelas av min hemliga kärlek Johnny Depp, utan också för att filmerna är fyllda med humor! ;D

Hur som helst så kan jag knappt bärga mig till sommaren 2011 då iallafall jag kommer bänka mig framför bioduken för att än en gång förlja Kapten Jack Sparrows äventyr!

 




Under Disneys D23 Expo dök Johnny Depp i full Jack Sparrow-mundering för att tillkännage den fjärde "Pirates of the Caribbean"-filmen som har fått titeln "Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides", skriver Slashfilm.

Det har tidigare avslöjats att filmen kommer att kretsa kring Jack Sparrow och Barbossa och deras sökande efter ungdomens källa. Men i och med nya titeln tror många att den kommer att baseras på Tim Powers roman "On Stranger Tides".

Storyn från Tim Powers roman "On Stranger Tides":

Dockmakaren John Chandagnac som seglade till Jamaica för att utkräva hämnd av farbrodern som hade stulit hans faders arv, har inget annat val än gå med sjörövarna som har tagit honom till fånga - och snart blir han känd som piraten Jack Shandy. Han lär sig att överleva i en förrädisk ny värld av svärdstrider, sjöslag och voodoomagi på soldränkta tropiska öar. Den legendariska Blackbeard samlar ihop ett gäng av skoningslösa pirater för att finna den mytomspunna ungdomens källa och Jack Shandy måste använda sig av magi, svärdkunskaper och även hans dockmakartalanger för att rädda sig själv och flickan han har blivit kär i från Blackbeards dödliga grepp.

Även om chansen finns att "Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides" skulle kunna basera filmens story på just denna handling finns det inget bekräftat från Disney att så är fallet.

"Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides" kommer att gå upp på biograferna sommaren 2011.

Av Mats Karlsson
([email protected])



 

Original artikelnhttp://www.moviezine.se/artikel/3058-pirates-4-har-faringtt-en-titel

 

 


Kommentarer
Postat av: KingOfPopMJ

coolt :) längtar ^ de andra filmerna e skit bra!

2009-09-14 @ 21:58:25
URL: http://kingofpopmj.blogg.se/
Postat av: KingOfPopMJ

coolt :) längtar ^ de andra filmerna e skit bra!

2009-09-14 @ 21:58:27
URL: http://kingofpopmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback