2/12 Hårfärger

Jag älskar att färga håret! Skitroligt att mixtra och ha sig. Många är rädd för det men som jag brukar säga "Det är bara hår", antingen växer det ut igen eller om det blivit missfärgat så är det bara att färga om det. Svårare än så är det inte. Har den här hösten varit extra "Duktig" på att färga och ändra till både det ena och det andra. I Sommras klippte jag av håret (kan erkänna att jag var lite nervös då, har alltid haft långt hår). Det gick iallafall bra men börjar nu sakna att ha det långt. För tillf'llet är det för långt för att fixa det "som korthåriga" och för kort för att fixa håret som "långhåriga". Ligger just nu i ett mellanläge då det bara ser tråkigt ut hela tiden. Menmen.. som sakt, det är bara hår så det växer ut snart :)
Tänkte iallafall att jag skulle visa mina olika hårfärger som jag haft ^^

Här kommer alltså den kortfattade verionen om Jennys hårhistora ;D

Bild 1, den enda bild jag kunde hitta där jag fortfarande hade min naturliga hårfärg (Kanske ska säga att jag inte har speciellt många bilder på datorn från när jag var yngre) ^^


Färgade sen i 4an håret rött och hade det så i många många år.


Sen när jag precis gått ut 9:an tjuvfärgade  håret svart på en camping tillsammans med en kompis eftersom jag inte fick färga håret svart för min mamma.

 

Sen fick jag åter ett ryck och färgade håret rött igen (Den väldigt fina bilden är tagen av en klasskompis på gymnasiet till ett arbete han skulle göra, fin va? :)


Men.. jobbig som jag är så återgick jag till det svarta, så enkelt (The new red?)


Lessnade sen (Vi är nu inne på år 2009) och fick för mig att yess.. lila får det bli! Så blev det också.

 

Kan ni tänka er att håret blev som det är på första bilden ovan efter att ha färgat det lila och tvättat ur det? Nej inte jag heller men jag gillade den färgen mycket. Synd att jag inte kan få det så igen.


Studenten närmade sig och min konstiga hårfärg började ha en rejäl utväxt.. MÅSTE Färga.. lättaste färgen då såklart.. svart :)


Ett nytt ryck under hösten.. blond? eller... orange.. vettetusan.. det var iallafall resultatet av två blekningar ^^

 

Usch.. orange hår.. ingen hit.. så Jag färgade det Rött.. men denna gång lite mer dramatiskt rött än tidigare


När detta också blektes ur köpte jag en brunröd färg som är den ni ser ovan. Var faktiskt ritkigt nöjd med den

Tyvärr ser den färgen ut såhär nu... tråkig blek

 

Idag blir det färga håret igen

vad tror ni det blir denna gång?

Vilken färg passade mig bäst ?




Kommentarer
Postat av: FATMA | sångerska

Så vad tycker du om Megan Fox? :o

2009-12-03 @ 19:44:09
URL: http://fatmas.blogg.se/
Postat av: /r

rött, brunt eller svart. haha :D

2009-12-04 @ 18:41:33

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback