23/12 Dan före Dopparedan

Nu sitter man här och imorgon väntar julafton med god mat, Kalle Anka, Julklappar och jobb! Ska iväg och jobba natt, känns inte alls så farligt eftersom att jag har ju hela dagen hemma som "en vanlig julafton".
Juldagen bär det av för att hälsa på Svärmor. Kommer nog bli riktigt trevligt skulle jag tro :)

Idag ska jag iväg och jobba kväll, måste erkänna att det känns lite vemodigt eftersom att det snöat nå så fruktansvärt så att jag behöver nog mest troligt gräva fram bilen. Skönt att det slutat snöa nu iallafall. Lite skönt ändå att nu kan man säga "Vad var det jag sa" till alla människor som sa "öööh... vi kommer inte få en vit jul iår".

Såg ni någon av filmerna som gick igår?
Jag gjorde inte det utan jag kröp ner och såg Nightmare before Christmas istället :)
För det är ju verkligen så att under julen så är det nästan ett krav att man ska se film!
Har mest troligt två inbokade biobesök under julhelgen.
Ett utav dom är med min syster. Vi har som tradition att vi går på bio dan före nyårsafton, riktigt mysigt faktiskt.

Så.. vad går det för filmer ikväll?

Sagan om Ringen - Härskarringen
Kanal 6
21.00 - 00-30

Amerikanskt äventyr från 2001. Krafterna i Bilbo Baggins osynlighetsring har hittills underskattats, och Gandalf fruktar dess styrka trots sin oöverträffade magiska förmåga. Med ringens tilltagande krafter, växer även Sauron och Sarumans arméer, och ondskan sprider sig ut över landet och drabbar såväl människor som dvärgar och alver. Deras öde vilar nu i händerna på Bilbo och hans vänner, som måste föra ringen över Mount Doom och kasta den ner i samma eld den föddes ur. Kommer de att klara av den svåra uppgiften, eller kommer ondskans makter att vinna över de goda och lämna efter sig en ödelagd värld styrd av Sauron, den mörke härskaren?

Love actually
kanal3
21.00 - 22.40

Brittisk-amerikansk komedi från 2003. Om åtta mycket olika par och deras kärleksliv i en rad löst sammankopplade historier som äger rum i kaoset innan jul i London


Ett päron till farsan
kanal 3
23.40 - 01-30

Amerikansk komedi från 1983. Familjen Griswold beger sig ut på en semester. På vägen lyckas de få sin bil plundrad, hälsa på släkten på landet och hämta upp grälsjuka faster Edna. Slutdestinationen är nöjesparken Wallys World men när de äntligen kommer fram möts de inte av den fartfyllda nöjespark de förväntar sig. Men Clark vägrar att acceptera ett nederlag och hamnar i trubbel med nöjesparkens säkerhetsvakt



TREVLIG FILMKVÄLL

Kommentarer
Postat av: Anonym

God jul :D



/ http://lolad.se/

2009-12-24 @ 01:42:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback