Titanic



Underbar film om en fruktansvärt tragisk historia om fartyget Titanic som sjönk 15 april 1912. (Klicka HÄR om du vill läsa om fartyget Titanic).

Filmen handlar om en kvinna som överlevde katastrofen som berättar hur hon upplevde Titanic, människorna och katastrofen. Hon, som var en överklass flicka, träffade och förälskade sig i en fattig 3dje klass passagerare. Detta var en förbjuden kärlek eftersom att hon redan för förlovad.

När jag såg den här filmen för färsta gången (var väl 7-8år) tyckte jag att den var otroligt tråkig. Kunde inte förstå hur folk tyckte att den var så fruktansvärt bra, men jag förstår ju nu.
Och trotts att jag ogillar Leonardo DiCaprio så gör han den här rollen superbra.
Jag betvivlar väl att det finns någon som inte sett den här, eftersom att det är en riktig klassiker, men om nu någon mot förmodan inte sett den så.. SE DEN!

Visste du att:

- Filmen vann 11 oscars, endast filmerna Ben-Hur och Sagan om konungens återkomst har tilldelats lika många oscars.

- Ingen annan film har spelat in så mycket pengar som just Titanic, just nu ligger intäckterna på 1,8 miljarder dollar, trotts det är inte den dyraste filmen som spelats in.

- Finns 7 andra filmer om Titanic

info Wikipedia

Kommentarer
Postat av: Therese

Älska Titanic! :D

2009-12-29 @ 21:34:18
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback