2012

Titel: 2012
Genre: Action/Drama
Skådespelare: John Cusack, Amanda Peet, Chiwetel Ejiofor, Thandie Newton, Oliver Platt mfl

OMG!
Jag blev nästan stum. Kom på mig en miljon gånger med att jag satt med hackan nere vid bröstkorgen. Effekterna i filmen måste dock vara de mest otroliga då det verkligen såg VERKLIGT ut. Det är inte en typisk action film där man tydligt kan se att "ojj, den här effekten blir lite för dyr vi tar och datoranimerar den"-effekt utan detta var verkligen bra gjort. Otroligt effektfull film som berör en. Jag har sovit en natt nu och kan fortfarande känna denna fruktansvärda känslan i magen.

Jag tror ju.. så som filmen visar.. att om denna planet ska gå under någon dag (och det vet vi ju att den kommer) så är det moder natur som kommer göra det. och det kommer inte blir roligt....

Spring och se den innan den slutar på bio, tro mig, det är värt det!! :)
Skriv gärna sen och berätta om ni blev lika imponerade som jag


2012
får (kanske inte så oväntat) 5 popcorn av 5 möjliga :)

Filmbeskrivning (enligt biograferna)

 

"Mayaindianerna har förutspått världens undergång i flera hundra år och enligt deras sägen kommer världen att drabbas av upprepade naturkatastrofer år 2012 för att efter det helt elimineras...

En forskare (John Cusack) öppnar en portal till ett parallellt universum och får kontakt med sin dubbelgångare i ett försök att stoppa jordens undergång som förutspåtts av Mayaindianerna.
2012 är enligt sägnen det år då jorden kommer drabbas av upprepade naturkatastrofer i form av vulkanutbrott, orkaner och smältande glaciärer.

Vi får uppleva specialeffekter som vi aldrig sett förut, vulkanutbrott, orkaner, smältande isar och raserande hus från alla världens hörn.

Roland Emmerich regisserar denna nagelbitare som tidigare gett oss filmer såsom, ”Day after Tomorrow”, ”Independence Day”, ”Stargate”, ”Godzilla” och nu senast ”10,000 BC”, som är fullspäckad med action men som även berör och får en att fundera över människans existens.

Vi följer flera människors livsöden och deras kamp mot klockan och i huvudrollen ser vi John Cusack som kämpar för att rädda inte bara sin familj utan hela mänskligheten.

Övriga roller görs bl a av Amanda Peet och Woody Harrelson som står för humorinslaget i filmen.

Regi: Robert Zemeckis."



Kommentarer
Postat av: Therese

sv:

haha jag vet hur det känns!

så nu blev jag super glad när jag beställde den :)



Of course ska jag se new moon på fredag :D



Kram therese

2009-11-14 @ 16:27:22
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback