Gilbert Grape

Titel: Gilbert grape
Genre: Drama
Skådespelare: Johnny Depp, Leonardo DiCaprio, Juliette Lewis, Mary Steenburgen mfl

Har sett denna film tidigare men blev påmind om den då jag tillsammans med några vänner såg på den under fredagskvällen. Riktigt mysig film!
Jag är verkligen inte ett stort fan av Leonardo DiCaprio (tycker att han är en väldigt överskattad skådespelare :P) men han spelar denna roll så fruktansvärt bra. Han var 19 år och det här kom att bli hans genombrottsfilm. Men det förstår jag, har man sett filmen så förstår man vad jag menar! :)

Gilbert Grape får 3 popcorn av 5 möjliga

 

Från Filmens Baksida:

"Gilbert Grape (Johnny Depp) bor i Endore, en amerikansk småstad. Att bo där är som att dansa utan musik, säger Gilbert. Livet verkar gå honom förbi och det känns som om han skulle ta hand om sin utvecklingsstörda bror Arnie (Leonardo Di Caprio) för evigt. Men så en dag komemr Becky (Juliette Lewis) till Endora och Gilbert hamnar i andra tankar.

Lasse Hallström har regisserat denna finstämda och oförutsägbara dramakomedi."


Kommentarer
Postat av: Elin/Sugar

Åhh den filmen är jättebra :'D

2009-11-08 @ 21:49:36
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: Therese

den filmen är så gullig :)

ps:

roligt att du har en blogg om filmer :)

själv är jag helt filmnörd haha :)

2009-11-14 @ 15:17:50
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback