Sweeney Todd

Titel: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
Genre: Skräck / musikal
Skådespelare: Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Jamie Campbell Bower, Alan Rickman mfl.

Filmatiseringen utav musikalen Sweeney Todd gjordes (inte fullt så oväntat kanske?) utav Tim Burton. Den går i tydlig "Tim Burton stil" med grått och dystert.

FIlmen handlar om barberaren Benjamin Barker som blir dömd till ett brott han inte begått. Han blir då utvisad  från landet och skiljs därföt åt från sin fru och nyfödda dotter. Efter många år så lyckas han fly och återvänder då till England under namnet Sweeney Todd för att ta ut sin hämd  på de som skickade iväg honom.

Riktigt spännande historia i sig... MEN... tyvärr så är jag inte aldeles för förtjust i denna film. Den är ok,  men ingen höjdare! Jag vill så gärna gilla den här filmen supermycket men det har tyvärr inte blivit så. Mycket blod och mycket speciella scener. Dock så är det roligt att man får höra Johnny Depp sjunga! Han är inte så dålig som man kan tro :)

Denna affisch hänger fint på min sovrumsdörr ;)



Kommentarer
Postat av: /r

Jag gillade stämningen i den, eller vad man nu ska säga. :)

2009-11-28 @ 12:50:50

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback