Moulin Rouge

Titel: Moulin Rouge
Genre: Romantisk Drama/musikal
Skådespelare: Nicole Kidman, Ewan McGregor, John Leguizamo, Jim Broadbent, Richard Roxburgh

Helt galen film som man lätt förälskar sig i.
Första gången jag såg den så funderade jag starkt på om den var gjord av någon form utav missbrukare. Nästa gång jag såg den så förstod jag charmen med filmen. Underbar kärlekshistoria och underbar musik. <3
Jag är fast, är du?



Moulin Rouge får 4.5 popcorn av 5 möjliga



El Tango De Roxanne

Ett fantastiskt musiknummer :)

 

Från Filmens Baksida

"En passionerad poet faller för en förtrollande vacker kurtisan i denna exotiska kärleksmusikal av fantasifulle och visionäre regissören Baz Luhrmann (Romeo+Julia och Strictly Ballroom). Stjärnorna Nicole Kidman och Ewan McGregor gör fantastiska rolltolkningar och tar dig med på en fascinerande och romantisk resa i en häpnadsväckande och sensuell värld på nattklubben Moulin Rouge i 1900-talets Paris. Filmen är hypnotiserande, späckad med sprudlande underhållning och massvis med moderna hits som gör Moulin Rouge till en upplevelse som du sent kommer att glömma!"


Kommentarer
Postat av: Tävling hos filmbloggerskan!

Hej hej kolla in min blogg! Just nu har jag en tävling du kan vinna att få se vilken film du vill så titta in på min sida och var med i tävlingen kom igen!! Jag väljer ut tre vinnare så en av dom kan bli just du!

2009-10-27 @ 12:51:57
URL: http://filmbloggerskan.blogg.se/
Postat av: Filmbloggerskan!

Nej faktiskt inte! Det finns något som heter online på nätet alltså att man inte laddar ner. Det är som att du kollar på film på youtube helt lagligt. Tror du jag skulle gjort det annars? fråga innan du dömmer...

2009-10-27 @ 15:32:19
URL: http://filmbloggerskan.blogg.se/
Postat av: Elin/Sugar

Det är en av mina absoluta favoritfilmer, aaawesome :D

2009-10-29 @ 23:27:13
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback