Nightmare on Elmstreet Collection

Titlar: A Nightmare on Elmstreet, Freddys Revenge, Dream Warriors, The Dream Master, The Dream Child, Freddy's Dead; The Final nightmare
Genre: Skräck

Är det bara jag eller vill man bara ha den här boxen när man ser den?
När jag såg den för ett år sedan vid ett besök på Hemmakväll så kunde jag bara inte gå ut ur butiken utan den!
Alla har väl förhoppningsvis sett första filmen där Heather Langenkamp och Johnny Depp spelar huvudrollerna. Robert Englund spelar den fruktansvärda Freddy som dödar i drömmar.
Den här filmen är helt klart den bästa "Gamla" skräckfilmen. Den har ju iofs inte så hård konurens (Friday the 13:th och Halloween = inte bra)

Men efter den där första filmen, har du då sett uppföljarna?
Det hade inte jag gjort så jag var ganska exalterad över att få se fortsättningarna. Detta blev dock en besvikelse. Första filmen är härligt gammaldax, en klassiker utan dess like. Sen så börjar filmteamet komma på den nya teknologin vilket bidrar till mer eller mindre katastrof. Specialeffekter används flitigt (i var och varannan scen) och förstör hela känslan som man fick i första filmen.

Första filmen bör de flesta ha sett, i annat fall kommer nog de flesta att ha sett den innan dom är färdiga i detta livet. Sen om man måste välja en film till i boxen som är... okej... så är det den sista filmen Freddy's Dead; The final nightmare.



För er som nu inte hade sett första filmen "A nightmare on Elmstreet" så passar det utmärkt som en halloween film. håll utkik i tv:tablån (Brukar alltid visas vid halloween) eller så kan du skutta iväg till närmaste Hemmakväll :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra blogg! :)

Allt bra med dig? ;b



(http://steeler.blogg.se/)

2009-10-23 @ 15:40:25

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback