Barnhemmet

Titel: Barnhemmet
Genre: Skräck
Skådespelare: Belén Rueda, Fernando Cayo, Roger Príncep, Mabel Rivera, Óscar Casas mfl.

Hemma från filmkvällen och jag fick som jag ville. Vi såg på Barnhemmet som jag tifigare hört så mycket gott om. Och jag kan väl inte annat än att fortsätta sprida detta goda budskap eftersom att den var faktiskt bra. Den får dock minus för den Spanska (?) talet. Tycker personligen att det är lite jobbigt att se film där man inte förstår det som sägs. Men alltefterson tiden gick så glömde man tillslut bort  talet så ingen fara med det.
Handlar om ett barnhem som tag över av ett föredetta barnhems barn. Allt är frid och fröjd tills en dag.. då det händer något fruktansvärt!
Filmen håller en på helspän nästan hela tiden, man känner sig nästan delaktig i sökandet och jag kunde inte låta bli att  sitta och sprida min teorier omkring mig. Jag lyckades dock komma på "gåtan" ganska fort.

Jag är dock inte alls nöjd med slutet. Om slutet hade ändrats liitegrann så hade jag varit helt nöjd. Detta drar tyvärr ner betyget lite. Men fortfarande en mycket sevärd film!

 

Barnhemmet får 3,5 popcorn av 5 möjliga


Från filmens baksida:
"En gastkramande berättelse om Laura som efter trettio år återvänder, tillsammans med sin make och deras 7-årige son Simón, till det hus hon växte upp i. Laura drivs av drömmen att restaurera den sedan länge övergivna byggnaden, och slå upp dess portar för handikappade barn. Men det nya hemmet och dess mystiska omgivningar väcker liv i Simóns fantasi och pojken börjar spinna ett nät av oroliga sagor och inte helt oskyldiga lekar"

Kommentarer
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

:D

2009-09-17 @ 09:50:55
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Mikaela Urbom

uuhh ja e så rädd för sånna filmer haha

2009-09-17 @ 13:17:44
URL: http://mikaelaurbom.blogg.se/
Postat av: Shiriniiiiiiiiiiii

barnhemmet är en jävligt bra film men skräckfilm hade jag inte kallat den. Jag tycker den är mer drama/thriller-aktig.



den är absolut sevärd

2009-09-17 @ 19:22:38
URL: http://shireenstankar.blogg.se/
Postat av: Therese

usch för den där filmen hehe :P

jag tyckte den var riktigt läskig :P

2009-11-14 @ 15:20:27
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback