Danny the Dog

Titel: Danny the dog
Genre: Action
Skådespelare: Jet Li, Morgan Freeman, Bob Hoskins mfl.

Dåligt uppdaterat idag! Men var iväg och hyrde Denna film som jag dock redan sett en gång men den är så J*vla bra att den tåls att ses igen. Jet Li har huvudrollen där han spelar den hjärntvättade Danny som agerar hund och farligt mordvapen åt Bart.
Den har allt som en film bör ha (både för pojkar och flickor) kärlek, action, vilja och en OTROLIGT söt Jet li, många gånger ville jag bara kasta mig på tv:n och äta upp honom ;D
Tåls att ses många gånger tillochmed!

Har dock lite svårt att skriva om den här filmen för jag vill verkligen inte avslöja något för er som inte sett den men jag älskar den så mycket att jag egentligen vill berätta allt!
Låter nog bli att säga mer för idag. Se den och skriv gärna vad just du tycker om den!




Från Filmens baksida
"Danny känner inte till någon annan värld än den som Bart har visat honom. Bart gav honom kläder, kost och logi. Han tränade upp Danny, på samma sätt som en hund, till att bli en skoningslös mordmaskin - en lydig livvakt och en säker inkomstkälla i brutala gladiatorspel. Nu är Bart försvunnen och Danny ensam i en främmande värld. Hos den åldrande pianisten Sam är han långt från den våldspräglade verklighet som tidigare var hans värld. Han finner sig långsamt tillrätta och förälskar sig även i Sams dotter. Men Bart är inte långt borta och när han plötsligt dyker upp, krockar Dannys två världar på våldsammast tänkbara sätt... Kampsportsmästaren Jet Li (Dödligt vapen 4) är Danny the Dog - en föräldralös pojke som sedan barnsben tränats för att kunna åsamka sina motståndare maximal fysisk smärta. Han är som en blodtörstig vakthund - utan vare sig nåd eller samvetskval. Oscarvinnaren Morgan Freeman ("Million Dollar Baby") är Sam, som ger Danny chansen till ett nytt liv. Men som samtidigt utsätter sig själv och sin familj för en fruktansvärd fara..."




 

 

Detta blir nog det Hetaste tipset den här månaden ;)


Kommentarer
Postat av: Tornevall

Jet Li brukar vara bra i nästan alla filmer han medverkat i. :)

2009-09-24 @ 21:45:45
URL: http://blog.tornevall.net

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback