Fast & Furious

Titel: Fast & Furious
Genre: Action
Skådespelare: Vin Diesel, Paul Walker, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, John Ortiz mfl.

Jag har desvärre inte sett de tidigare filmerna i den här filmserien. Detta ska iallafall vara den fjärde i ordningen. Tur att personen som såg filmen med mig hade sett första filmen så den kunde berätta lite om hur personerna i fråga hängde ihop.
En film som handlar om hämd, och blir då automatiskt en action. Filmen var väldigt bra i sig, inget snack om saken. Men är det bara jag eller är de flesta action filmer typ likadana fast man byter ut skådespelarna?
Känns nämnligen som att jag sett denna tidigare trotts att jag ej gjort det.
Ne, action filmer kan verkligen bli lite tråkiga och enformiga.


 

Fast & Furious får 3 popcorn av 5 möjliga

 

Från Filmens baksida:

"När ett brott för dem tillbaka till L.A. återupptar rymlingen Dom Toretto sin bittra strid mot polisen Brian O’Conner. Men när de tvingas konfrontera en gemensam fiende måste Dom och Brian försöka lita på varandra för att tillsammans kunna utmanövrera honom. Och via kupper mot lastbilskonvojer till krälande i tunnlar under nationsgränsen kommer två män att hitta rätt sätt att hämnas – genom att pressa gränserna för vad som är möjligt bakom ratten."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback