Forrest Gump

Titel: Forrest Gump
Genre: Komedi/Drama
Skådespelare: Tom Hanks, Robin Wright Penn, Gary Sinise, Mykelti Williamson, Sally Field mfl.

Jag skulle ärligt talat bli mycket förvånad om det är någon som inte har sett den här filmen. Filmen är från 1994 och handlar om den utvecklingsstörda Forrest Gump som trotts det lyckas med saker som vanliga människor bara kan drömma om.
Jag tror inte att jag hört någon säga något negativt om denna kultförklarade film. Den lämnar ingen oberörd. Filmen fick desutom 6 Oscars, vilken den klart förtjänade.
OM.. OM det finns någon därute som läser detta och INTE har sett filmen så är detta helt klart ett måste.
Som jag sa när jag pratade om The Terminal så gör Tom Hanks alltid fantastiska roller, men detta måste vara hans absolut bästa.


Forrest Gump får 5 popcorn av 5 möjliga

 

 

Filmens baskida:

Forrest Gump är filmen som blev kult. Tom Hanks gör en otrolig prestation i rollen som Forrest, en helt vanlig man vars oskuldsfullhet kom att påverka en hel generation. Filmen belönades med sex Oscars, bl.a. Bästa film, Bästa regi (Robert Zemeckis) och Bästa manliga huvudroll (Tom Hanks).


Kommentarer
Postat av: Shiriniiiiiiiiiiii

Detta är utan tvekan hans bästa roll någonsin =D

2009-09-17 @ 19:23:52
URL: http://shireenstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback