Inglourious Basterds

Titel: Inglourious Basterds
Genre: Action/Drama
Skådespelare: Brad Pitt, Mélanie Laurent, Christoph Waltz, Mike Myers, Diane Kruger. mfl.

När jag gick för att se denna film så hade jag inga förväntningar. Hade snabbt sett en trailer på tv men sen visste jag inte så mycket mer om den, förutom då att det var Quentin Tarantino som hade regisserat den och att Brad Pitt medverkade. Har inte heller sett så många filmer gjoda av Quentin Tarantino (förutom då Kill Bill) så jag visste inte heller där vad jag hade att vänta.

Först och främst blev jag chokerad över... vad ska jag säga.. brutaliteten som man som tittare förväntar sig att man inte kommer att få se.. I många filmer så brukar ju kameravinkeln hastigt ändras när det ska hända något väldigt dramatiskt eller blodigt för att sedan komma tillbaka där man får se offret blödande på marken. Detta var något som inte hände i den här filmen utan här fick man verkligen se SJUKA saker!
Så min första tanke var ju "Vad ser jag på för psyk  film?"

Men filmen växte på en allt eftersom den gick. Man fick skratta och äcklas omvartannat på ett underhållande sätt. Jag lämnade med andra ord biosalongen chockad men hyfsat nöjd!
Brad Pitt gjorde en desutom en mycket bra prestation.

Filmen får 3 popcorn av 5 möjliga



Om du är intresserad av att gå och se denna film som nu spelas på våra biografer så har då trailern här!




På filmens kommande baksida kan man läsa följande:

"Under det första året av den tyska ockupationen av Frankrike tvingas Shosanna Dreyfus (Melanie Laurent) bevittna avrättningarna av sin familj, ledda av nazistöverste Hans Landa (Christoph Waltz). Shosanna lyckas fly och beger sig till Paris där hon skapar sig en ny identitet som biografägare.

På annat håll i Europa arrangerar löjtnant Aldo Raine (Pitt), med hjälp av en grupp judiska amerikaner, en serie snabba och chockerande hämndaktioner mot tyskarna. Gruppen, som blir känd hos fienden som ”the basterds”, möter den tyska skådespelerskan tillika spionen Bridget von Hammersmark (Diane Kruger) och de förenas i målsättningen att störta ledarna för det Tredje riket. Fler öden sammanstrålar bakom en biografridå i Paris, där Shosanna skissar på en egen hämndplan..."

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vill du ha fler besökare till din blogg och

chansen att vinna ett headset och en webbcam?

Bli medlem här:

http://www.bloggplus.se?r=58593

2009-09-15 @ 16:05:19
URL: http://lillsazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback