Clash of the titans




Clash of the titans har idag (14/4-10) biopremiär. Jag såg den inatt på smygpremiären och såg mycket fram emot detta. Måste dock säga att det var en stor besvikelse av flera olika orsaker


1. Om man nu ska göra en film som handlar om den grekiska mytologin så borde man väl, enligt mig, hålla sig till just den grekiska mytologin och inte göra en massa halvdant tjafs.

2. Gudarna skulle haft en störra roll i filmen. Detta var en sak som jag såg fram emot. Men gudarna är knappt med alls och t.ex Poseidon (Som är en stor gud) hade en replik i filmen (?) Konstigt kan jag tycka...

3. Filmen var alldeles för kort för sitt eget bästa. Dom sprang genom filmen så man hann knappt med själv. Alldeles för lite svårigheter och intriger. Allt gick ändå ganska lätt och smidigt och VIPS var filmen slut. Lägg då hellre på 1 - 1½ timme för att vi ska få lite spänning och lite mer historia.

Så.. jag måste säga att jag är extremt besviken. Den hade kunnat bli så bra och så bara kastar dom bort det *Snyft*


För er som, trotts allt som jag skrivit, är intresserade av att se den (eller blir det av trailern) så har den ju som sakt nyss haft bio premiär. Den visas i 3D (kanske också 2D?) just nu. Det var en skön 3D version med inte allt för mycket 3D effekter utan det fanns mer det här djupet i filmen.

TRAILER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback