När mörkert faller





En helt "okej" svensk film (Detta brukar ju vara ytterst sällsynt, att svensk filmindustri faktiskt lyckas göra något "okej" menar jag). Tyvärr så kan jag inte komma över känslan av att detta är något man borde sett i skolan. Mer en lärofilm än en underhållningsfilm.
Varför?
Jo, eftersom filmen andlar egentligen om sunt förnuft. Alla människor vet innerst inne att man inte misshandlar, mördar och hotar andra människor. (Tyvärr så existerar dessa människor ändå). 

Man får helt enkel följa 3 separata historier.
1. Invandrarfamilj där ena dottern räknas som "horig"
2. En familj med en hustrumisshandlare
3. Människor som lever under hot.

Trotts att historierna är väldigt bra och "lärorika" (som det hade kallats om jag hade sett den innanför skolans väggar) så är skådespelet tyvärr väldigt kasst och inte alls övertygande. Tyvärr måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback