Kalle och Chokladfabriken





Ännu en magisk skapelse av Tim Burton där han skildrar Roald Dahls barnbok med samma namn. Filmen handlar om Kalle Spann som bor i ett litet fallfärdigt hus tillsammans med sina föräldrar och mor/far föräldrar. Kalle blir en av de 5 lyckliga vinnarna som får besöka Willy Wonkas berömda chokladfabrik.

En magisk film (om man nu kan använda sig utav det uttrycket). Det är färgsprakande, lockande och vackert. Finns heller inget att klaga på när det gäller skådespelandet heller, alla gör ett bra jobb och jag önksar nästan själv att jag var ett utav dessa barn ;D

När man ser den här filmen av Tim Burton så kan man ju inte annat än längta till Alice i underlandet, Jag tror att den kommer vara minnst lika färgsprakande och vacker! :)

Kommentarer
Postat av: sara

jag tycker nog ändå att orginalfilmen är bättre...

2010-01-05 @ 00:26:36
URL: http://momlovesyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback