Att jobba

Jag vet att jag haft utlägg om arbetet tidigare, men man kan aldrig få för många, eller hur?
Allt var verkligen så tydligt idag. Jag är sur och gnällig för att "jag är trött, jag ska jobba". Och självklart är det så jag känner. MEN.. jag skulle aldrig någonsin vilja byta och bli arbetslös igen, hellre timanställd än arbetslös!
Hur som helst, jag kom till jobbet med min vresiga attidyd men la på mitt "arbetsleende", hatar nämnligen när folk kommer till jobbet sura så jag har mitt fejk glada under mina dåliga dagar. Bytte av personalen som var här och förberedde mig på en dag i helvetet, ungefär!
Hux flux är jag på världens bästa humör eftersom att jag fått ett lyckligt välkommnande, ett sånt här som man sällan får. Det är sånna här stunder som man verkligen känner att "Gud, jag ÄLSKAR mitt jobb". Hur mycket jag än kommer klaga och gnälla över att jag ska till jobbet så ska ni, och framförallt jag, alltid veta att innerst inne så älskar jag det jag gör och jag GÖR verkligen något viktigt!
Kom ihåg det, alla underbetalda vårdarbetare! Vi är viktiga!

JAG ÄR VIKTIG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback