Skolmassakrar

De senaste två dagarna har det nu hotats hit och dit om att gå in i skolor och skjuta skallen av folk. Igår morse kunnde man höra på radio om en 33 årig man som på en internet sajt skrivit ”På måndag tänker jag ta med min sportskyttepistol till KTH och skjuta så många jag hinner”... Den gången var det alltså Kungliga tekniska högskolan i stockholm som hotades. Mannen åkte fast under måndagsmorgonen och hävdar att allt var ett skämt!

Senare under måndagen så hotas STRÖMBACKASKOLAN (Skolan där jag gått gymnasiet) av en då okänd man. Han skrev även han på ett internett forum att ""jag är så trött nu på skolan! jag har varit mobbad igenom så många år av både lärare och elever och nu är det dags att ge igen! jag tänker imorn tisdag 16/3 -10, gå i Strömbackaskolan och ta min farsas hagelgevär och skjuta så många som möjligt innan jag tar mitt eget liv!"
Den 16 åriga killen åkte fast även han under måndagen och hävdar i förhör att allt var ett skämt.
ETT SKÄMT?
Två stycken på två dagar, känns väldigt orimligt!
Jag tvivlar inte på att iallafall ett utav dessa två hot var mer än ett skämt när det skrevs. Känns, som sakt, orimligt att två stycken på två dagar skulle varit ett skämt.

Jag förstår inte ens att man kan skämta om något sådant!
Jag hoppas dessa två får sitt straff för olaga hot och lär sig en läxa över vad de gjort (Om nu saken var ett skämt som de hävdar) Annars får vi bara vänta och se vad som sker när deras straff är klart!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback