Städa + Jobba + Astrid Lindgren (?)

Som sakt, ber om ursäkt om min inaktivitet. Har bara haft en soft tid då jag sluppit engagera mig i värdsliga saker som bloggar x)
Morgonen har bestått i diverse reparations problem eftersom att pojkvännens dator gick sönder. Hans allvetande bror kunde dock hjälpa oss så, tyvärr, fungerar den igen. Hade varit riktigt skönt om den gårr sönder ett par veckor så att jag kunde hitta på en massa roliga saker att göra tillsammans med honom :P

Vi ska alldeles strax ta tag i städningen här hemma. Kommer bli väldigt skönt att åter igen se golvet, ha lite rena kläder och slippa se dom gamla bananerna i fruktskålen som nog inte kan bli brunare än vad dom är just nu. Jag har ett problem med stökig omgivning. Jag blir stressad och arg, ännu mer arg än annars.
Någon mer som har samma problem?

Ikväll ska jag åter igen iväg och jobba. Känns skönt att få jobba lite nu och då så att man inte tappar bort dygnsrytmen. Gjorde ju det i månaderna mellan augusti och December då jag var helt arbetslös. Har få minnen från den hösten om jag sitter och tänker tillbaka nu. man hamnade som i en bubbla. Det gick dagar, veckor, månader utan att man egentligen gjorde ett skit. Man satt hemma och märkte knappt av att tiden gick. Det var en galen tid. Jag hoppas att jag lyckas bestämma mig för vad jag ska söka till för jag vill verkligen tillbaka till skolan. Skulle vara jätteskönt att veta vars man ska gå om dagarna istället för att leva i den ovisshet man lever i idag.
Längtar också till sommaren då jag faktiskt är garanterad jobb, villket känns skönt. Få jobba ihop en massa pengar så att man kan flytta till hösten. Längtar till tusen :)


Men nu till den sista delen i rubriken... Astrid Lindgren? Hmm.. vad kan jag mena med det?
Skriver detta eftersom att min syster ville att jag skulle sprida ut det som vi kommit på, en väldigt tragiskt och sorglig sak. Såhär är det. Vi har kommit på att Astrid Lindgren är en mycket falsk människa som sa sig älska barn. Gjorde hon det? Nej.. det är det vi är mycket tveksamma på.
Och hur kan jag komma och säga sådana hemskheter och Sveriges stolthet?
Jo.. Finns många tecken, om man bara läser mellan raderna lite.

Bevis:
- Hon uppmanar till självmord i slutet av "Bröderna Lejonhjärta"
- Hon lär barn att det är något roligt med att använda våld mot polisen, och utföra andra olagliga handlingar.
- Hon lär barn att det finns något roligt och "häftigt" med att vara elak som Karlsson på taket.


med mera med mera. Tog bara det mest uppenbara.
scary shiiet va ? ;)



Hur som helst ska ta tag i min värd och mitt liv (det vill säga tråkiga saker som städa och tvätta som någon annan hemmafru).



Här har vi två bilder från helgens förfest före förfesten.

Bild 1: Värdens godaste drink
Bild 2: Ett gäng ganska ful(l)a människor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback