22 dagar kvar

Jag har väldigt lätt för att drabbas utav åldersnojja. När jag fyllde 18 så var en sådan dag och jag var skitledsen över att jag blivit så gammal utan att veta vad jag egentligen gjort utav alla år. Nu sitter jag här igen med en ny milstolpe, nämligen 20. Halvvägs till 40, en tredjedel av 60. Jag ogillar redan att fylla år, det ska väl komma när man fyller 30? eller 40?..
Om 22 dagar så fyller jag 20 år. Behöver tack och lov inte "Fylla år" med firande och dylikt då eftersom att jag är i Lund då men, det ändrar itne faktumet att jag inte längre kommer vara tonåring... tråkigt! Skulle lätt vilja vara 15 igen. På den tiden då man kände sig häftig för att man fick köra moped, man fick jobba för första gången på ett skit kommun jobb i 3 veckor. Man hade ännu inte börjat gymnasiet och hade inte fått alldeles för mycket ansvar, man var ju fortfarande "Liten". Nu börjar allt ansvar och vuxenliv.

Är nog inte så dramatiskt som jag får det att låta men... Ta mig tillbaka till 15 igen!



Jenny 15/16 år                               Jenny 23 dagar kvar till 20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback