Invictus




Någon som hört talas om den här (Förutom det jag skrivit?). Har fått för mig att den här filmen fått väldigt lite publisitet. Kändes då iallafall så igår när jag och Anton åkte för att se denna film. Den visas under kort tid här på den lokala biografen och ändå så var det bara jag och Anton i hela salongen.

Kan det vara något annat än dålig publisitet ?
Personligen så tyckte jag att den var väldigt väldigt bra så det kan ju inte vara därför?
Morgan Freeman är enligt mig en utav världens bästa skådespelare så.. kan ju inte vara det.
Nelson Mandela är väl inte heller en ointressant människa?


Små funderingar så dök upp under filmen.
Hur som helst, filmen handlar om Nelson Mandela, Rugby och hur han försökte ena de vita och de svarta i sydafrika. Verklighetsbaserad men har ännu inte satt mig ner och gjort någon resertch om vad som är sant och inte. Vädligt inspirerande film om en väldigt intressant man!

Ett litet kul fakta kan jag komma med!
- Cellen som finns med i filmen är den cell där Nelson mandela satt fängslad i under så många år
- När man frågade Nelson Mandela om vem som skulle spela honom i filmen så sa han att ingen annan än Morgan Freeman skulle få spela honom, och så fick det bli!


TRAILER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback