Lasse Gustavsson - Att tro på sig själv

Har ganska nyss kommit mig från föreläsningen som hölls utav Lasse Gustavsson. Den handlade mycket om självkänsla, om att tro på sig själv och signaler. Mycket intressant och mycket tankvärt. Har nu under de lugnare stunderna här på jobbet suttit och reflekterat över vad som sas. Det är något man borde gjort oftare. Varför gjorde man inte det när man fortfarande gick i skolan, reflekterade. Man blev ofta ombedd att "reflektera" över lektionen. Gjorde man det? Nej..
Känner nu att det faktiskt är väldigt givande att verkligen tänka. Sakerna får en annan mening och en så mycket djupare betydelse då. Hmmm.. ne nu låter jag bara.. konstig?

Hur som helst. Han fick mig att tänka över mycket om mig själv. Hur jag bemöter folk, hur jag ställer mig i en diskution, vilka signaler jag sänder ut. Hur man, i teorin, bearbetar något som finns inom en. Sådant är jag dålig på och jag hoppas att jag kan ta lärdom av allt han sa.

Om ni alla där får chansen att se honom så tycker jag deffenetivt att ni ska göra det.
Jag hoppas jag är en erfarenhet rikare. Man behöver sådana stunder ibland!


Lasse Gustavsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback