Spelnörden i mig

I perioder så gillar jag att spela dataspel. Pendlar mellan ett antal favoriter:


Det klassiska tjejspelet?
Kanske, iallafall så blir jag lite nu och då helt fast i detta och kan då spendera timmar framför datorn. Fast i den lilla världen med påhittade människor! Just nu har jag tyvärr inte spelat på väldigt länge. Borde kanske ta upp det igen? Har ju ett antal familjer som nog säkert behöver tittas till lite :)






Diablo var faktiskt det första spel som jag egentligen fastnade för (Om man inte räknar med Den magiska biografen och Hugo förståss). Började spela det efter att min bror hade köpt det och jag hade suttit och kollat medans han spelade. Tyckte då att det verkade ganska roligt så jag provade och fastnade. Tidigare kunde jag inte ens tänka mig att spela något sådant spel. Hade ganska nyligt en DIABLO period, eller jag och Anton hade tillsammans så vi lirade detta spel ganska mycket. Detta har nu börjat dö ut lite. Tvivlar dock inte på att det kommer tillbaka. Längtar dock till Diablo 3 kommer ut. Kommer bli superspännande att se hur det kommer vara :)


Titan Quest.
Ett spel som i mycket liknar Diablo. Är supersugen på att ta upp det här spelet igen och börja om. Det är sjukt roligt och jag minns när jag började spela det. Det var typ ett boroende, spelade skitmycket jag och Anton tillsammans. Var jättekul! Är lite tråkigt att det "dog ut". Ska försöka peppa honom när hans dator blir lagad!







 

Och det här är spelet som är mest aktuellt i min spelvärld just nu. Heroes of Newerth. Ett onlinespel (har dock inte köpt det ännu, spelar på Antons användare. Ska dock köpa det så fort som möjligt). Skit roligt! Har spelat det sen i sommras så det har ju faktiskt hållit i sig väldigt länge. Har inte lagt det åt sidan ännu!

När jag tänker efter så tror jag att jag ska ta och köra en match innan jag ska hämta Anton på jobbet ^^

 

 

Nog Nörd prat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Just for my eyes)<3

Din Blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback